
Aslında fotoğraf da bu sezonki durumlarını özetliyor. Cavaliers, geçen sezonu Nba lideri olarak kapamışlardı. Nba Finallerinde Lakers ile oynayacakları düşünülüyordu. Hatta onları durdurabilecek tek takımın Lakers olduğuna inanılıyordu. Lakers onları durdurabilir miydi? Orlando eğer Lakers ile oynamalarına izin vermiş olsaydı bunun cevabını öğrenebilirdik. Ama asla öğrenemeyeceğiz.
Filmi geri sararsak... Muhteşem bir iç saha performansı ile geçen sezonu bitirdiler. Kendi sahalarında sadece iki yenilgi aldılar ve bu iki yenilgiyi de Lakers tattırmıştı onlara. Playofflarda ise bambaşka bir Cleveland vardı. Özellikle ilk iki turda havalarını bulmuşlardı ve son sürat giden bir lokomotif gibiydi takım. Playofflarda oynadıkları ilk 8 maçın tamamını kazandılar. Hem de rahat bir şekilde kazandılar. Maçlar neredeyse ilk yarıda kopuyordu. Lebron, Mo Williams, West hepsi havasını bulmuştu. Özellikle Lebron MVP ödülüne yakışır bir liderlik yapıyordu takımına.
Ancak sonrasında, karşılarına sağlam bir takım çıktı. Güney sahilinden, Florida'dan gelen Orlando, kuzeyde yer alan Ohio'daki Cleveland takımına fazla sıcak geldi. O tura kadar ahı gitmiş vahı kalmış Detroit ve yorgun bir seriden çıkmış Atlanta ile karşılaşmışlardı. Yeterince dişli olmayan iki takımla yani. Orlando daha ilk maçta Cleveland'a gerçek playoff atmosferini yaşatmıştı. Sene boyunca sadece iki defa yenildikleri kendi evlerinde ilk iki maçta oldukça zorlanmış ve hatta ilk maçı kaybedip(15+ sayı farkla öndeyken hem de), ikincisini de son saniye üçlüğü ile kazanmışlardı. Orlando'daki maçlarda ise Orlando istediği oyunu rahatlıkla sahaya yansıtıp, çok yükseklerde uçan Cavaliers takımını ve özellikle Mo. Williams'ı yere çakmışlardı.
Cleveland yazın boş durmadı. Seneye Lebron serbest kalacağı için yönetim onu takımda tutmanın tek şartı olan şampiyonluk yüzüğünü bu sene almaları gerektiğini farkına vardı ve Shaquille O'Neal'i getirdi.
Aynı Wade'in yanına gittiği zaman söylediği şeyleri tekrar söyledi Shaq. Bu Lebron'un takımı, ben ona yardımcı olmaya geldim dedi. Ama Shaq'ın ne kadar muhteşem bir egoya sahip olduğunu da unutmamak lazım.
Bu seneye geldiğimizde ise, Cleveland'da o eski havanın olmadığı çok açık. Oyuncular ve özellikle Lebron sahadaki tavırlarıyla umutsuz bir profil çiziyorlar. O eski coşku yok Lebron'un gözlerinde. Tek sorun bu da değil üstelik. Özellikle uzun rotasyonu tam bir felaket. Yaşlı ve kağnı arabası gibi iki tane uzunları var. İşi gücü sadece itip kakmak, sertlikle boğuşmak olan Varejao var. Ayrıca bu üç uzunun bir özellikleri daha var ki, o da ayaklarının inanılmaz yavaş olması. Toronto'nun açılış maçında Bargnani ve Bosh'un karşısında Ilgauskas ve Shaq'ı görmüştüm. Porsche ile Doğan SLX'in kapışması gibi duruyordu. Ne yapabileceklerine dair bir fikrim yok. Ama o üç uzun ile ayakları çabuk hiçbir pota altı oyuncusuyla baş edebileceklerini sanmıyorum. Üstelik takımdaki, geçen sene lig birincisi olmuş o kararlılık ve o ateş yok gibi gözüküyor. Cleveland'ın Lebron ile beraber son şansı olabilir bu sene. Lebron da eğer bu sene şampiyonluk yüzüğünü takamazsa, sene sonunda New York Knicks şapkasını tekrar takıp bu sefer bir de formasını giyer artık...
0 yorum